Підсумки сезону 2011-2012: Про всіх потроху (Прем’єр-ліга)
04 липня 2012
Вже закінчилось кляте Євро, до початку наступного чемпіонату лишились лічені дні, а огляд минулого сезону для команд Прем’єр-ліги так і не було опубліковано. То ж, власне, варто наздогнати втрачене, поки воно не забулось і поки ще актуально. Загалом сезон видався доволі цікавим на різні акції і загальний рівень ультри в Україні росте, але давайте про кожного по черзі...

Арсенал Київ

Всім відомо, що на трибунах Арсеналу є два фанатські сектори, один сповідує ліву ідеологію, інший же робить вигляд, що фанати аполітичні, хоча на кількох останніх матчах чемпіонату вони вже стояли поряд і заряджали разом. Ще позаминулого року обидва сектори були приблизно на однаковому рівні розвитку, але минулий сезон для Mad Rebels & Co важко назвати вдалим, на багатьох матчах вони збирали від сили 30 чоловік (не рахуючи курсантів, які вже стали звичним явищем на матчах канонірів). Тісну співпрацю з клубом можна спостерігати як на друкованих прапорах, так і у вигляді організованих виїздів, хоча підтримка у Арсеналу була далеко не на всіх матчах. На домашках же слід відзначити кілька перформансів - банер з дикими звірами у першому турі, акцію на святкування 10-річчя Арсеналу, банер для фанатів Оболоні і чудове полотно на останній тур чемпіонату.



Кривбас Кривий Ріг

Криворізький сектор за останній сезон досить сильно змінився в візуальному плані - з’явились нові банери в банерній лінії, оновлено двуручники, кожен матч використовуються прапори. Кількість людей на секторі залишається практично незмінною вже кілька років, при цьому виїзна активність у криворіжців одна з найгірших в Прем’єр-лізі, вісім з п’ятнадцяти матчів на гостьовому було менше 20 чоловік. При цьому були і хороші виїзди з великою кількістю фанатів, зокрема поїздки в Олександрію і Полтаву. З домашніх ігор слід відзначити гру з Шахтарем і фанатський марш перед грою, прорив в ігрову зону на грі з Олександрією і останній тур, коли фаєрами було підсвічено напис "Вірні назавжди!".



Оболонь Київ

Оболонь вважається "районним" клубом, тобто підтримку команді забезпечують переважно жителі одноіменного району, при цьому сектор збирає по сотні чоловік кожен матч. З іншого боку кожен район Києва - це приблизно 400-500 тис. жителів, тому ця цифра не є чимось надзвичайним. Навесні стало відомо про серйозний конфлікт фанатів з керівництвом, на деяких матчах пивоварів намагались не пускати на сектор, тому вони стояли на протилежній трибуні. Фан-клубу ж належала і більшість банерів та прапорів, тому при переході фанатів на іншу трибуну під звичні знамена знайшли інших людей. З виїздами у пивоварів також досить туго, половину сезону на гостьовому були 2-3 людини, на решту матчів клуб робив організовані виїзди. З перформансу можна відзначити кілька піротехнічних шоу.



Олександрія

Олександрія вже встигла нажити собі солідний список ворогів серед фанатів українських клубів, і з виходом до Прем’єр-ліги цей список лише поповнився, раз за разом то один то інший двіж намагався позбавити їх банерів або ж надавати по голові. Цікаво, але на багатьох виїздах олександрійців було не менше ніж на домашках, хоча, здавалось би, залізничне сполучення Олександрії не дуже сприяє такій активності. За весь сезон олександрійці зробили лише одне масштабне полотно, в матчі з Металургом підвісивши до даху банер з логотипом клубу і написом "Фанатій!". Було і кілька піротехнічних шоу - на іграх з Динамо, Шахратем і Чорноморцем.



Металург Донецьк

Фанати Металурга цілком і повністю асоціюються з поняттям фан-клубу, який друкує фанатам тонни банерів незрозумілого змісту, організовує потрібну кількість людей на домашках і дорогу не виїзди (з обідами і навіть якимись грошовими виплатами). Комічними виглядають історії про те, що після перерви половина сектору зникла, і так... кожен матч. Ініціативну групу, яка намагалась щось мутити на трибуні окремо від фан-клубу, постійно пресували менти і вставляли палки в колеса робітники клубу, тому з весни вони перестали організовано збиратись на стадіоні і припинили функціонування свого веб-сайту.



Іллічівець Маріуполь

Криза на секторах маріупольського Іллічівця (Металургу) досить сильно затягнулась, коли після аренди у Шахтаря цілої низки гравців і акції протесту деяка частина хлопців перестала відвідувати сектор. Тим не менш певна частина маріупольців сектор відвідувала (я не рахую фан-клуб, там окрема історія), але нічого особливого там не відбувалось. Навесні ж все закрутилось з новими обертами, з’явились нові прапорці і чудовий парк двуручників, оновили маріупольці і банерну лінію, а на останній матч сезону провели марш містом з великою кількістю піро.



Волинь Луцьк

Фанатський рух Волині є відносно закритим від ультрас-суспільства України в силу багатьох чинників, зокрема і в силу географічного розташування Луцька, тому досить мало відомо про те, що з себе представаляє сектор Волині, проте поводять вони себе досить таки активно. На початку сезону було створено лицьовий банер "Волиняни", який і став основним оформленням сектору на кожній домашній грі. Слід зазначити, що на деякі дальні виїзди луцькі фанати приїздили доволі великою кількістю, на домашках же не соромились палити піротехніку протягом всього сезону. В матчах з Динамо та Шахтарем спробували організувати невеликі модульні шоу, а так більше жодних акцій протягом сезону і не було, якщо не рахувати марш містом в другому турі.



Ворскла Полтава

Ситуація на трибунах Ворскли досить схожа на криворізьку - напівпорожній стадіон, симпатичний домашній сектор і невисока, як для такого двіжу, виїзна активність. На деяких матчах за 150 виїздюків, а на деяких менше 20, зокрема чудовими видались виїзди до Києва, Одеси, Дніпропетровська, Олександрії. При цьому у Ворскли були цього сезону і єврокубкові матчі, на яких теж команда не залишалась без пітримки. На домашках же полтавчани один за одним віджимали банери у заїжджих фанатів. Активно розпочав свою роботу рух автофанів і з кожим матчем колона автотранспорту лише збільшується. З основних акцій слід відзначити модульне шоу у плей-офф Ліги Європи, автопробіг перед домашкою з Ганновером, піротехніку на грі з Таврією, фанатський марш містом перед грою з бельгійським Стандартом, ну і, звичайно ж, останній тур чемпіонату проти харківського Металісту, коли на секторі була і піротехніка, і модулі, і величезний банер.



Зоря Луганськ

Першу частину сезону луганчани проводили всі домашні матчі в Алчевську, їздити кілька десятків кілометрів на кожен матч - задоволення не з приємних, але Зоря на перших порах збирала добротний сектор. Наприкінці першої частини чемпіонату запал у чорно-білих вже практично зійшов нанівець, і на домашні ігри у Донецьку доїжджали вже кількістю зовсім невеликою кількістю. Тим контрастнішим виглядає вибух, який стався навесні - сектор в 600-700 чоловік кожен матч! Причина цьому, імовірна, чудова популяризація руху в місті, зокрема серія графіті, які по праву можна назвати найкращими в Україні. Наслідки трафаретів і графіті перекочували і на сектор - почали з’являтись прапори і банери ручної роботи. За весь сезон луганчани влаштували лише одне піротехнічне шоу, в чвертьфіналі кубку проти донецького Металургу.



Таврія Сімферополь

В Сімферополі намагаються вигадувати щось цікаве на кожен матч. Третій тур - банер з написом "Ультра 58" замість звичного лицьовика, наступна домашка - автопробіг містом і ціла низка текстівок на різні теми. На виїзді у Дніпропетровську чудове модульне шоу, потім домашка з Іллічівцем - банер про очікування результатів від Альтмана + текстовка в підтримку Андрія Кореневського. Наступна ж домашка, з донецьким Шахтарем, закінчилась міліцейським свавіллям - через запалені на секторі дими на трибуну увірвались правоохоронці і затримали близько 50 чоловік. Після таких подій на секторі почався невеличкий спад в плані відвідуваності, тим не менш з’являлись нові текстовки, прапори, двуручники. На грі з Дніпром кримчани знову запалили піротехніку, доповнивши нею банер про перше чемпіонство Таврії (20 років вже пройшло з того моменту), цього разу правоохоронці жодним чином не відреагували на піротехніку. Далі був виїзд чудовим складом до Маріуполя, на останню ж домашню гру чергове димове шоу з жовтих та синіх димів. Як бачимо, на трибунах Сімферополя було на що подивитись...